TÄNK OM

Love the curves you´re in

Okej kvinnor med komplex, i can see you got a problem.

Lyssna noga här nu.
Varför har ni komplex?, vem är det FÖRUTOM er själva som säger att ni bör ha det?
mamma?, pappa? vän?
jag förstår om ni känner att ni vill ha bort det där extra fettet som inte ska vara där, och som enligt er själva hamnat på HELT fel ställe, men liksom? WHY?
ive been there!, jag har själv haft otroliga komplex som ledde till att jag inte åt med mera, vilket sedan ledde till att jag inte orkade någonting i skolan och över huvudtaget.
Det var då jag började tänka om.
-hur ska jag kunna klara skolan om jag inte äter någonting?
-hur ska jag kunna leva ett normalt liv, få ett bra jobb, kunna göra allt jag vill göra, om jag inte klarat skolan?

efter dessa tankar blev maten min bästa vän, skämt åsido.
efter lite arbete så åt jag normalt igen, och de e så himla skönt.
Att kunna äta vad man vill hur man vill är så himla skönt.
Klart man inte kan möla i sig godis hur som helst, men att slösa bort massa viktig tid åt att bry sig om Fett?
Det känns så himla jobbigt.
TRÄNA lagom och ät så mycket du vill!

.. tänk dig själv som en berg-och-dal bana, den med mest kurvor och lopar, är den flest vill åka...

själv älskar jag kurvor, DAMN we´re KVINNOR för guds skull!, vi SKA ha rumpa, vi SKA ha bröst, vi SKA ha mage och höfter för att vi SKA föda barn!
det är liksom vi kvinnor som får jorden att gå runt!
( haha ni killar med såklart!)
jag försöker bara få er att fatta att vi får se ut så här.
Det är vackert.
Former liksom, kurvor, bröst.
klart, vill man bli modell, så måste man ju tydligen banta ihjäl sig.
DOCK är det för alla andras skull man bantar då, fuck that shit
ska man banta, så ska man banta för sin egen skull...
gud.
mycket tankar

kanske sagt ganska mycket bull nu, men gosh kvinnor.
LOVE THE CURVES YOU´RE IN!
vi är alla vackra berg-och-dal banor:)


gammal bild




Kommentarer
Postat av: din man

jag älskar ditt tankesätt !

2008-04-17 @ 21:33:13
URL: http://sofiagust.blogg.se
Postat av: matilda johansson

bra sagt fannyy :)

2008-04-20 @ 17:27:34
URL: http://tildalicious.blogg.se
Postat av: Milla

Ja riktigt bra sagt! Det där med berg-och-dal banan lät ju super (;

2008-04-22 @ 20:20:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Tove

:D Smart skrivet... Ironiskt nog är din reklam "gå ner 8 kilo på en månad" mellan dina inlägg. That's life.

2008-04-23 @ 18:13:38
URL: http://interntmedt.blogg.se
Postat av: tacksam

jättebra sagt. det stärkte mig. jag är just nu inne i en inte-äta period. tack. mat är bra för kroppen.

2008-06-26 @ 13:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0